Jaký iPhone podporuje duální simku? (návod na e-sim)

iphone dual sim

iPhone od společnosti Apple sice nedisponuje klasickou duální fyzickou simkou, avšak nabízí stále více a více využívanou možnost tz.v e-sim.

V následujícím přehledu naleznete iPhony, který mají podporu duální simky tzv. e-sim (nutno mít iOS 12.1 a novější)
V telefonu můžete mít více e-sim.

 

Zásuvka na SIM zobrazující přední a zadní SIM kartu

 

Vložení karet nano-SIM

Do dírky na zásuvce na SIM karty zastrčte kancelářskou sponku nebo nástroj na vysouvání SIM karty a zatlačením zásuvku vyndejte. Všimněte si, že nová SIM karta má jeden roh zkosený. Vložte novou SIM kartu dospodu zásuvky – kvůli zkosení bude pasovat jenom jedním směrem. Potom vložte druhou SIM kartu do vrchní části zásuvky.

Až budou obě nano-SIM karty na místě, zasuňte zásuvku na SIM karty nadoraz ve stejné orientaci, v jaké jste ji vysunuli. Zásuvka pasuje jenom jedním směrem.

 

Podpora e-sim v České republice
O2
T-Mobile
Vodafone

 

Návod jak nastavit SIM

Všechny iPhony, které podporují eSIM, mohou mít více eSIM a používat Dual SIM se dvěma aktivními SIM kartami současně. 

Dual SIM můžete používat s fyzickou SIM kartou a eSIM. iPhone 13 a novější podporuje také dvě aktivní eSIM. Modely iPhone bez fyzické zásuvky na SIM kartu podporují dvě aktivní eSIM.

Zjistěte, jak aktivovat mobilní tarif na eSIM.

Snímek obrazovky ukazuje vybraný sekundární tarif. 

Označení tarifů

Po aktivaci druhého tarifu si tarify označte. Můžete si například jeden tarif označit jako Služební a druhý jako Osobní.

Tyto štítky využijete, až budete vybírat, které telefonní číslo používat pro odchozí a příchozí hovory a které pro mobilní data. Taky můžete jednotlivá čísla přiřadit ke kontaktům, abyste věděli, které číslo budete používat.

Pokud si rozhodnutí později rozmyslíte, můžete štítky změnit tak, že přejdete do Nastavení, klepnete na Mobilní data a pak klepnete na číslo, u kterého chcete štítek změnit. Potom klepněte na Štítek mobilního tarifu a vyberte nový štítek nebo zadejte vlastní.

Obrázek ukazuje, kde vybrat výchozí linku. 

Nastavení výchozího čísla

Zvolte číslo, které chcete používat k volání nebo posílání zpráv lidem, které nemáte v aplikaci Kontakty. Vyberte, které mobilní tarify chcete používat s iMessage a FaceTimem. Můžete zvolit buď jenom jedno, nebo obě čísla najednou.

Na této obrazovce vyberte číslo, které budete mít jako výchozí. Anebo vyberte číslo, které se bude využívat jenom pro mobilní data, a druhé se pak použije jako výchozí. Pokud chcete, aby iPhone používal mobilní data z obou tarifů, podle pokrytí a dostupnosti, zapněte volbu Povolit přepínání mobilních dat.

Používání dvou telefonních čísel pro hovory, zprávy a data

Teď když máte na iPhonu nastavená dvě telefonní čísla, přečtěte si, jak je používat. 

Obrázek ukazuje kontaktní informace s číslem, které se má použít. 

iPhone si pamatuje, které číslo použít

Při volání kontaktům nemusíte pokaždé vybírat číslo, ze kterého chcete zavolat. Standardně iPhone použije stejné číslo, ze kterého jste danému kontaktu volali naposledy. Pokud jste kontaktu ještě nevolali, použije iPhone výchozí číslo. Můžete také určit, které číslo se má použít pro hovory s kontaktem. Postupujte takhle:

  1. Klepněte na kontakt.
  2. Klepněte na Preferovaný mobilní tarif.
  3. Klepněte na číslo, které chcete pro daný kontakt používat.

Telefonování

Z obou čísel můžete volat i na nich přijímat hovory.

Pokud zrovna někomu voláte, pak v případě, že operátor vašeho druhého telefonního čísla podporuje Wi-Fi hovory, můžete na tomto druhém čísle přijímat další příchozí hovory. Když voláte na lince, která se nepoužívá pro mobilní data, musíte mít zapnutou volbu Povolit přepínání mobilních dat, abyste mohli přijímat hovory z druhé linky. Pokud hovor nepřijmete a máte u operátora nastavenou hlasovou schránku, obdržíte oznámení o zmeškaném hovoru a hovor bude přesměrován do hlasové schránky. Ověřte si u operátora dostupnost Wi-Fi hovorů a zjistěte jestli vám poskytovatel datového připojení nebude účtovat další poplatky nebo využívání dat.

Jestli se během volání zobrazuje u druhé linky „Žádná služba“, pak váš operátor buď nepodporuje Wi-Fi hovory, nebo je nemáte zapnuté.3 Je taky možné, že není zapnutá volba Povolit přepínání mobilních dat. Když máte obsazeno a někdo vám zavolá na druhé číslo, hovor se přesměruje do hlasové schránky (pokud ji máte u operátora nastavenou).4 Pro druhé telefonní číslo vám ale nepřijde oznámení o zmeškaném hovoru. Funkce Čekání hovoru funguje jenom v případě, že vám někdo zavolá na stejné číslo, na kterém zrovna telefonujete. Aby se vám nestalo, že zmeškáte důležitý hovor, můžete si zapnout přesměrování hovorů a přesměrovávat všechny hovory z jednoho čísla na druhé. Ověřte si dostupnost u operátora a informujte se o případných dalších poplatcích.

Obrázek ukazuje primární číslo v horní části. 

Změna telefonního čísla, ze kterého se má volat

Než někomu zavoláte, můžete si změnit telefonní číslo. Pokud voláte někomu ze seznamu oblíbených, postupujte takhle:

  1. Klepněte na tlačítko Informace .
  2. Klepněte na své aktuální telefonní číslo. 
  3. Klepněte na druhé číslo. 

Na číselníku:

  1. Zadejte telefonní číslo.
  2. U horního okraje obrazovky klepněte na telefonní číslo. 
  3. Klepněte na číslo, které chcete použít.

Odesílání zpráv iMessage a SMS/MMS

Zprávy můžete prostřednictvím iMessage nebo SMS a MMS posílat z obou telefonních čísel.5 Číslo, které chcete použít, si můžete vybrat před nebo po zahájení hovoru. Uděláte to takhle. 

Obrázek ukazuje výběr čísla pro hovor. 

Číslo vyberte před odesláním zprávy iMessage nebo SMS/MMS

  1. Otevřete Zprávy.
  2. V pravém horním rohu obrazovky klepněte na tlačítko Nové.
  3. Zadejte jméno kontaktu.
  4. Klepněte na své aktuální telefonní číslo.
  5. Klepněte na číslo, které chcete použít.

 

Obrázek ukazuje přepínání čísel během hovoru. 

Přepínání čísel během hovoru

  1. Klepněte na číslo, které používáte, v horní části obrazovky.
  2. Vyberte číslo, které chcete místo toho použít.

Stavové ikony dvou SIM

Ikony ve stavové liště v horní části obrazovky zobrazují sílu signálu obou operátorů. Podívejte se, co stavové ikony znamenají.

Další stavové ikony uvidíte, když otevřete Ovládací centrum.

Obrázek ukazuje operátora 1 v provozu. 

Při používání operátora 1 se u druhé linky zobrazuje „Žádná služba“. 

Obrázek ukazuje zařízení připojené k Wi-Fi. 

Na stavovém řádku se zobrazuje, že zařízení je připojené k Wi-Fi a operátor 2 používá Wi-Fi hovory.

Obrázek ukazuje operátora 2 využívajícího mobilní data. 

Když je zapnutá volba Povolit přepínání mobilních dat, na stavovém řádku se zobrazuje, že operátor 1 používá 5G a operátor 2 používá mobilní data operátora 1 a jsou u něj zapnuté Wi-Fi hovory.

Změna čísla pro mobilní data

Mobilní data může v jednu chvíli využívat jenom jedno číslo. Číslo, které používáte pro mobilní data, změníte takhle: 

Obrázek ukazuje primární číslo vybrané pro mobilní data. 

  1. Přejděte do Nastavení.
  2. Klepněte na Mobilní data.
  3. Klepněte na Mobilní data. 
  4. Klepněte na číslo, které chcete používat pro mobilní data. 

Když zapnete volbu Povolit přepínání mobilních dat, bude se ve chvílích, kdy telefonujete na čísle vyhrazeném jenom k hovorům, toto číslo automaticky přepínat na používání hovorů i dat.6 Díky tomu můžete v jednu chvíli současně telefonovat i používat data.

Když volbu Povolit přepínání mobilních dat vypnete a potom budete telefonovat na čísle, které nemáte vyhrazené pro mobilní data, nebudou vám mobilní data při telefonování fungovat.

Postup zapnutí volby Povolit přepínání mobilních dat:

  1. Přejděte do Nastavení.
  2. Klepněte na Mobilní data.
  3. Klepněte na Mobilní data.
  4. Zapněte volbu Povolit přepínání mobilních dat.

Obrázek ukazuje obrazovku nastavení mobilních dat. 

Nastavení mobilního připojení

Nastavení mobilního připojení u jednotlivých tarifů změníte takhle:

  1. Přejděte do Nastavení.
  2. Klepněte na Mobilní data.
  3. Klepněte na číslo, jehož nastavení chcete změnit.
  4. Nastavení určete jako obvykle klepáním na jednotlivé volby.